Blogg | Bloggkoll | Online media

Tänkte pusha lite för ett bloggcommunity jag läste om i en annan blogg :). Bloggar dominerar lite av min vardag just nu då jag både analyserar bloggarnas värde i form av viral aggregator samt sammanställer en lista över triggers som gör att bloggarna blir vällästa - ie. rätt läsare som läser och kommenterar.

Bloggkoll heter tjänsten iaf http://www.bloggkoll.com/

Ett helt ok community som jag gärna ser får några till funktioner såsom upptaggninga av favoritbloggar och blogg parningar såsom "gillar du den här bloggen, kanske du också gillar den här bloggen".

Poppis bloggar är ofta inte de som har störst effekt på bloggvärlden. Om jag lägger till en lista på mina favoritbloggar borde det inte vara så svårt för bloggkoll att köra samkörningar av deras listade favoritbloggar och rekommendera de bloggar där det blir träff på fler än en av mina favvobloggar.

Nybloggat är nog ändå fortfarande min favvo.. men bloggkoll har potential. Speciellt som grundaren ryktesvägen bara e 20 år.. :D hehe..

//Jesper

Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Intressant blogg! Det märks att du gillar att skriva!

2012-01-13 @ 00:10:44
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0