SEO och Applikation | Ett litet svar | Online media

Fick en kommentar på mitt förra inlägg. Det kändes kul då det var min första kommentar i den här bloggen. Som sagts tidigare så bygger jag på här efterhand jag känner för det. Tips om webbplatser, applikationer, SEO, social media lite allt möjligt som jag vill få plats med inom ramen för vad som kallas online media.

http://jyees89.blogg.se/ lämnade kommentaren. Kanske för att bygga inlänkar från en annan blogg, kanske för att det skulle rendera en förklaring. Hur som helst. I grant your wish either way!

Först så till en förklaring om mitt förra inlägg:

Jag ville rekommendera en applikation du kan lägga till i din facebook-profil som gör att du kan lägga till en massa balla kopplingar mellan din Firefox-webbläsare och Facebook. Det finns en massa Twitter-tillägg för Firefox också liksom en hel del annat smått och gott som jag kommer prata om senare. För att titta på applikationen går du helt enkelt in i din facebook och söker efter Rock your firefox. Där kan du läsa om hur du installerar och kirrar med de olika funktionerna som erbjuds.

För de av er läsare som inte förstod vad "bygga inlänkar" betyder så är det så att sökmotorerna på olika sätt mäter hur populär din webbplats är beroende på hur många som länkar till den. En populär metod för att "bygga inlänkar" är att besöka forum och där skriva ett inlägg med relevanta nyckelord som är viktiga för din webbplats i. Sen slänger du in en länk till din webbplats som sista klick och woops så har du en till länk som pekar på din webbplats. Det var detta som skiljde Google från andra webbplatser från början då de lanserade sin PageRank som till en början byggde på hur många som länkade till din webbplats.

//Jesper

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0